Sabtu, 16 Februari 2013

Moustache



Assalamulaikum korang . Hari ni , Reen memang kehabisan idea nak post ape . Tapikan , esok nak skolah dah !!! Huaaaaa !! Tapi nanti ade lagi cuti Cap Gho Meh . Kalau sekolah , Reen tak leh nak update Blog Reen nie until Hari Sabtu Menjelma ... Aduh-aduh !! Tak pelah . Tapikan , Reen suke tau Moustache . Reen nak share sikitlah ape itu moustache .Satu misai (AS / mʌstæʃ / atau UK / məstɑ ː ʃ / Bahasa Inggeris Amerika: misai) adalah bulu muka yang ditanam di bibir atas. Ia mungkin atau tidak mungkin disertai oleh jenis janggut, gaya rambut muka berkembang dan timbul untuk meliputi kebanyakan separuh muka yang lebih rendah.
Perkataan "misai" berasal dari abad ke-16 misai Perancis, yang seterusnya adalah berasal dari mostaccio Itali (abad ke-14), dialek mustaccio (abad ke-16), dari Medieval Latin mustacium (abad ke-8), Medieval Yunani μουστάκιον (moustakion), disahkan dalam abad ke-9, yang akhirnya berasal sebagai pengecil Yunani Hellenistik μύσταξ (mustax, mustak-), yang bermaksud "bibir atas" atau "bulu muka", mungkin berasal dari Yunani Hellenistik μύλλον (mullon), "bibir".
Moustaches telah lama digunakan oleh artis-artis untuk membuat watak-watak yang tersendiri dengan Charlie Chan, Snidely whiplash, Hercule Poirot, atau permainan video characterMario. Mereka juga telah digunakan untuk membuat satu titik sosial atau politik dengan parodi Mona Lisa Marcel Duchamp yang menambah janggut dan misai atau potret diri moustachioed Frida Kahlo. Sekurang-kurangnya satu misai fiksyen telah begitu ketara bahawa gaya keseluruhan telah dinamakan selepas ia: misai Fu Manchu.
Salvador Dalí menerbitkan sebuah buku khusus semata-mata untuk misai beliau.
Misai adalah nama alias pelakon komik Perancis.
Moustache comel . Reen pon nak beli Moustache lah nanti . Kayy . Reen nak off . Reen nak Hangout jap lagi . Reen belum mandi :D . Bauuuuuu .. Bye korang . Assalamualaikum .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan